Čo obsahuje Beabout burger

Strážite si svoju postavu a odopierate si tak burger aj napriek tomu, že toto jedlo patrí k vaším obľúbeným? O tom, že aj hamburger vie byť zdravý  sme vás už informovali, teraz si však môžete pozrieť čo obsahuje náš Beabout burger, zistiť koľko kalórií môžete denne prijať a aj ako si ich hodnotu v burgeri znížiť. Tak, aby ste si ho nemuseli odopierať.

Hamburger nemusí hneď byť strašiakom pre štíhlu líniu a zdravú životosprávu! Okrem kvantity zaváži aj kvalita. Aby ste vedeli, koľko kalórií môžete denne prijať a ako si udržať svoju hmotnosť, potrebujete najprv zistiť hodnotu vášho metabolizmu.

Treba však brať do úvahy, že každý človek má inú postavu, váhu, spôsob života,… Denný príjem kalórií závisí pravdaže aj od typu práce, a teda vynaloženej energie. Netreba si hneď rátať každú kalóriu, skôr neprekročiť odporúčané hodnoty (ak prijmete menej – chudnete, ak viac – priberáte). Podľa odborníkov je možné riadiť sa aj nasledujúcim vzrocom hodnôt denného príjmu kalórií.

 

Orientačné odporúčané energetické hodnoty na deň:

 

Ženy (19 – 34 rokov): 9 000 - 12 000 kJ(2153 – 2871 kcal)

Ženy (35 – 59 rokov): 10 000 – 11 000 kJ (2392 – 2632 kcal)

Ženy (nad 59 rokov): 8 500 kJ (2033 kcal)

 

Muži (19 - 34 rokov): 11 000 kJ – 14 000 kJ (2632 kcal – 3349)

Muži (35 – 54): 10 000 kJ - 13 000 kJ (2392 – 3110 kcal)

Muži (nad 55 rokov): 9 000 kJ (2153 kcal)

 

Ak chcete presne zistiť, koľko kalórií môžete denne prijať pri vašom type práce, spsôsobe života, váhe a výške, odporúčame poradiť sa s doborníkom na výživu.

Ak si chcete dopriať zdravšiu verziu burgeru, namiesto žemle môžete zvoliť čerstvý šalát, vynechať majonézu a prílohy v podobe hranoliek či cibuľových krúžkov. Rovnako tak môžete vynechať slaninu či cheddar. No hovädzieho mäsa sa báť rozhodne nemusíte. Obsahuje totiž živiny, predovšetkým železo či vitamín B2 a pravdaže bielkoviny. Pre človeka tak má aj benefity. Po hovädzom siahajú aj kulturisti a siloví športovci. Podporuje totižto rast svalovej hmoty a zvyšuje silu.

Stačí myslieť na správnu veľkosť porcie. O správne ingrediencie a metódu prípravy sa postaráme u nás.

 

OBSAH BEABOUT HAMBURGERU podrobne:

Hovädzie mäso 200g,  z toho:

Bielkoviny- 40 g

Sacharidy- 0,1 g

Tuky- 14 g

kJ- 1271 (304 kcal)

 

Sezamová žemľa biela  100g:

Bielkoviny- 9 g

Sacharidy- 57 g

Tuky- 3 g

kJ- 1212 (290 kcal)

 

Majonéza 20g:

Bielkoviny- 0,1 g

Sacharidy- 1 g

Tuky- 15 g

kJ- 560 (134 kcal)

 

Hranolky 100g:

Bielkoviny- 4 g

Sacharidy- 35 g

Tuky- 14 g

kJ- 1100 (263 kcal)

 

Kyslá uhorka 20g:

Bielkoviny- 0,1 g

Sacharidy- 1 g

Tuky-  0,1 g

kJ- 100 (24 kcal)

 

Kapustový šalát Slaw 60g:

Bielkoviny- 1 g

Sacharidy- 5 g

Tuky-  6 g

kJ- 322 (77 kcal)

 

Cibuľové krúžky 40g:

Bielkoviny- 2 g

Sacharidy- 12 g

Tuky-  1 g

kJ-  418 (100 kcal)

 

Slanina 20g:

Bielkoviny- 0,5 g

Sacharidy- 0 g

Tuky-  17 g

kJ-  649 (158 kcal)

 

Vajce 40g:

Bielkoviny- 6 g

Sacharidy- 0,5 g

Tuky-  5 g

kJ-  285 (68 kcal)

 

Cheddar 20g:

Bielkoviny- 5 g

Sacharidy- 0,3 g

Tuky-  7 g

kJ-  336 (80 kcal)

 

Zelenina 40g:

 Bielkoviny – 1,3 g

Sacharidy – 9 g

Tuky – 6,3 g

 kJ – 464 (111 kcal)

 

Hodnoty sú zaokrúhlené!