Účinky kávy na náš organizmus

Ako okolo hamburgerov, tak aj okolo kávy koluje množstvo mýtov. Aspoň teda čo sa týka jej pozitívnych a negatívnych účinkov na naše zdravie. Na rok pripadá na jednu osobu takmer 150 litrov kávy. Zatiaľ čo bežnému človeku prináša niekoľko benefitov, niektorým ľuďom s konkrétnymi zdravotnými ťažkosťami naopak. Tak či onak, účinky kávy majú podstatne viac pozitív ako negatív a my vám prinášame tie najzásadnejšie z nich.

Pomáha zlepšiť úroveň energie a robí nás bystrejšími

Káva nám pomáha cítiť sa menej unavenými a zvyšuje našu energetickú úroveň. Spôsobuje to stimulant nazývaný kofeín. Ten sa po vypití kávy vstrebáva do krvného obehu a odtiaľ prechádza do mozgu.

Veľa štúdií hovorí o tom, že káva zlepšuje rôzne aspekty mozgovej funkcie. Patria sem pamäť, nálada, bdelosť, energetická hladina, reakčné časy a všeobecné kognitívne funkcie.

DSC_0202.jpg

Pomáha spaľovať tuky

Vedeli ste, že kofeín sa nachádza v takmer každom komerčnom doplnku na spaľovanie tukov?

Existuje dobrý dôvod prečo. Kofeín je totiž jedným z mála prírodných látok, ktoré napomáhajú spaľovaniu tukov. Niekoľko štúdií ukazuje, že kofeín môže zvýšiť metabolickú rýchlosť o 3 – 11 percent.

Navyše, okrem kofeínu obsahujú nepražené kávové bôby aj jedinečný vitamín nazývaný niacín, ktorý podporuje pružnosť, hydratáciu a regeneráciu našej pleti.

Pravdaže, všetko s mierou! Aj spomínané účinky sa pri dlhodobých spotrebiteľoch kávy môžu  totiž zmenšovať.

Viac ako len čierna voda                                                          

Káva je viac ako len čierna voda. Mnohé živiny v kávových zrnách sa dostávajú až do našej šálky obľúbenej kávy. 

Jediná šálka (240 ml) kávy obsahuje:

Vitamín B2 (Riboflavín): 11percent doporučenej dennej dávky (DDD)
Vitamín B5 (Kyselina pantoténová): 6 percent DDD
Vitamín B1 (Tiamín): 2 percentá DDD
Vitamín B3 (Niacín): 2 percentá DDD
Mangán: 3 percentá DDD
Draslík: 3 percentá DDD
Horčík: 2 percentá DDD
Fosfor: 1 percento DDD
Kyselina listová: 1 percento DDD

Káva okrem vyššie spomínaného tiež chráni naše srdce pred infarktom, pomáha znižovať riziko cukrovky a predstavuje tiež obranu proti cirhóze pečene.

Rozdelenie kávy

DSC_0212.jpg

Spory vznikajú aj ohľadom typov kávy, zanietení kávičkári nedopustia na správne pomenovania. Hoci si v Beabout nepotrpíme, ponúkame vám aspoň rýchlokurz objednávania kávy:

kava-3.jpg