Prečo si dopriať krevety

Či už  patríte, alebo nepatríte k milovníkom kreviet, tieto štyri veci by ste o nich mali vedieť.

Minimum kalórií

Jedna stredne veľká kreveta predstavuje len 7 kalórií, čo v preklade znamená, že ak ich skonzumujeme tucet, prijmeme menej ako 85 kalórií. Pre porovnanie, 100 gramov kreviet predstavuje približne 93 kcal, kuracie mäso 164 kcal.

Bohaté naproteíny

Krevety sú bohaté na proteíny. Okrem vody pozostávajú najmä z bielkovín. Pri 100 gramoch kreviet hovoríme o 20 gramoch bielkovín. Pri kuracom mäse hovoríme o necelých 14-tich gramoch bielkovín (pri 100 g).

Kľúčové živiny

Okrem proteínov poskytujú krevety dosť pôsobivú škálu živín. Vitamín B12, selén, jód, zinok, vápnik ... A hoci zvyčajne živočíšne bielkoviny nepovažujeme za zdroj antioxidantov, krevety obsahujú dva druhy.

Obsahujú minerály, ktoré zohrávajú úlohu v imunite a funkcii štítnej žľazy. Selén, ktorý je dôležitým antioxidantom a  pomáha bojovať proti škodlivým časticam nazývaným voľné radikály, ktoré poškodzujú bunkové membrány a DNA, čo vedie k predčasnému starnutiu a chorobám. Ďalší je antioxidant nazývaný astaxantín, ktorý poskytuje primárny farebný pigment v krevetách, a ktorý pomáha znižovať zápaly v tele.

Áno, majú vysoký obsah cholesterolu, ale ... 

Súčasné zdravotnícke usmernenia uvádzajú, že príjem cholesterolu by mal byť obmedzený na nie viac ako 300 mg denne. 100 gramov kreviet poskytuje približne polovicu tejto hodnoty. Vo všeobecnosti majú krevety veľmi nízky obsah nasýtených tukov. 

Krevety si môžete tento mesiac dopriať aj v BeAbout. Počas júla ponúkame Burger s hovädzím mäsom, ementálom a krevetovou salsou a druhým špeciálom sú krevety v tempure s ľdovým šalátom a cocktail omáčkou.